Антикорупційний ресурсний центр
English На головну ВХІД
Спонсори:
USAID
Rule of Law Initiative
Статті

Хабарник як антигерой

Урядовий кур'єр

 

Хабарник як антигерой

09.12.2010

Ірина НАГРЕБЕЦЬКА

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАМПАНІЯ

В Україні формується негативне ставлення до "липких рук"

Яку картину подумки малює пересічний громадянин, коли згадують про міцне корупційне павутиння, котре сповиває чимало сфер суспільного життя країни? Найперше тих, кого зазвичай називають "білими комірцями", тобто державних службовців, інформація про життя не за статками яких іноді потрапляє на шпальти газет, у теле- чи радіоефір.

З того ж таки ефіру у вигляді безкінечних телесеріалів формується образ бізнесмена, що має зв'язки "нагорі", кумів у погонах вищих чинів правоохоронних органів і тому безкарно поводиться з навколишніми.

ЗМІ також не шкодують яскравих фарб, змальовуючи відпочинок вищих посадових осіб та депутатів різних рівнів (від Верховної Ради до сільради найвіддаленішого від центру села), суддів і прокурорів та членів їхніх сімей на дорогих фешенебельних курортах в Альпах чи на Мадагаскарі. Забуваючи при цьому "дрібничку" - порівняти ціну путівки і офіційну зарплату "туристів при посаді".

З цих кольорових картинок, як зі звичайнісіньких пазлів, у наших дітей, молоді складається загальна картина небуденного життя осіб, прямо причетних до державного управління, яку можна назвати поширеною фразою "красиво жити не заборониш". Тож на часі чекати, що вихованець дитсадка на запитання "Ким хочеш стати?" з гордістю відповість: "Хабарником, як і мій татко!"

- Ми рішуче змінюватимемо таку ситуацію, - каже Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики, заступник Міністра Кабінету Міністрів Андрій Богдан. - Уряд України розпочинає цілеспрямовану інформаційну кампанію щодо формування негативного ставлення громадян до корупції та хабарництва.

Колеги з Організації Об'єднаних Націй вже передали нам перший соціальний ролик, який ми адаптували до потреб українських глядачів, і з 1 листопада провідні державні та комерційні канали транслюють його. Незабаром ролик можна буде побачити і на моніторах, установлених в столичному метрополітені.

Це лише початок роботи. Створюється цикл матеріалів, що інформуватимуть суспільство про шкоду, яку завдає корупція нашій державі, причини виникнення найпоширеніших корупційних діянь та їхніх провідних форм.

Приміром, один з них автори назвали "Твоє "Ні!" має значення". В ньому йтиметься про ситуацію, коли державний службовець не хоче заплямувати свій службовий мундир і рішуче відмовляється від хабара.

Водночас активізували свою діяльність і органи виконавчої влади, спеціальні антикорупційні підрозділи яких покликані здійснювати превентивні заходи щодо реалізації державної антикорупційної політики.

Йдеться про періодичне оприлюднення в ЗМІ результатів перевірок у відомствах, роз'яснення найважливіших положень нових антикорупційних законів, запобігання та пошук шляхів урегулювання конфлікту інтересів, дотримання правил етики поведінки державних службовців.

Якщо широка громадськість вчасно отримає таку інформацію, це значною мірою сприятиме антикорупційному оздоровленню суспільства.

Зауважимо, що ця справа зачіпає інтереси кожного. Про те, що корупція, як мовиться, "дістала" українську молодь, свідчать і результати VІ Українського студентського фестивалю реклами із промовистою назвою "Подолаємо корупцію разом", який нещодавно пройшов під патронатом Урядового уповноваженого.

На суд журі та глядачів було винесено 568 студентських робіт за 14 номінаціями. Перемогу здобув відеоролик "Привіт!", який представив на конкурс випускник Івано-Франківського інституту менеджменту Тернопільського національного економічного університету Андрій Смук.

На екрані - веселий безтурботний хлопчик, який розповідає про життя своєї сім'ї, не замислюючись, що його батькові, державному чиновнику, важко буде пояснити контролюючим органам, звідки у нього захмарні статки.

Рано чи пізно главі такої сім'ї доведеться відповідати перед законом, можливо, він навіть на певний час потрапить за грати. І дитина, зрозумівши це, враз стає сумною. Вочевидь, корупція загрожує й сімейному щастю, майбутньому дітей, тож не зайве про це пам'ятати батькам.

Багато життєвих проблем можна і треба розв'язувати некорупційними методами. Навчити цього суспільство спеціальним державним структурам, що працюють над запобіганням негативному явищу, допоможе соціальна реклама, переконаний Андрій Богдан. І запрошує всіх охочих взяти участь у V Національному фестивалі соціальної реклами, котрий цьогоріч буде присвячений темі "Держава проти корупції".

До речі, передбачається, що в цьому заході візьмуть участь понад чотири тисячі учасників, 70 відсотків яких - молоді соціально активні люди. Кращі роботи в номінації "Найкраща соціальна відеореклама, ауді-, зовнішня, друкована та інтернет-реклама" будуть відзначені Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики і розміщені на провідних теле- та радіоканалах і білбордах на всій території країни.

- Загальновідомо, що корупція призводить до економічних втрат, політичної нестабільності, подекуди навіть загрожуючи існуванню держави, - каже Андрій Богдан.

- Це явище веде до ерозії моральних цінностей, підриває довіру до державних інституцій, породжує бідність. Оскільки суспільство сьогодні є толерантним до корупційних проявів, необхідно ситуацію змінювати, знайти спосіб донести до свідомості громадян вигідну модель вирішення питань у некорупційний спосіб.

Тому запровадження такого заходу, як соціальна реклама, присвячена питанням протидії корупції, може стати дієвим інструментом на шляху нашого суспільства до доброчесності.

Оцініть цю статтю: Сподобалась Не сподобалась
 
Ім'я
Коментар